Sorry - Reisverslag uit Eugene, Verenigde Staten van Jelle Barkema - WaarBenJij.nu Sorry - Reisverslag uit Eugene, Verenigde Staten van Jelle Barkema - WaarBenJij.nu

Sorry

Door: Le Jelle

Blijf op de hoogte en volg Jelle

04 November 2009 | Verenigde Staten, Eugene

Geachte Lezers,

Ik weet wat jullie denken... Is er één dag dat die gekke Jelle niet iets op z'n site zet? Het spijt me als ik jullie verveel met mn talloze updates maar I guess that's the way I am... In ieder geval ik heb zo veel om over te vertellen, helaas heb ik ten eerste niet te ruimte/zin/tijd om dit te doen en ten tweede ben ik de helft vergeten.

Ik heb net mijn midtermweek achter de rug (een soort proefwerkweek). Dit is bijzonder lastig omdat mijn major (Political Science) veel essay writing eist... dus in plaats van proefwerken schrijft de professor een stelling op het bord en daar moet je dan een 4 page essay over schrijven. Mijn engels is prima als ik genoeg tijd heb om over mijn woorden na te denken maar zodra ik in tijdnood kom wordt het slordig. Voor mijn writing essay (4 pagina's over de spreiding van het Russisch communisme in '45) had ik wel gewoon twee weken om er over na te denken en ik had een A+ (WHAT UP) Verder moest ik voor US Politics een in class essay schrijven over 'the Ratification of the Massachusetts Constitution in 1787' en voor International moest ik uitleggen hoe de drie 'main categories in IR (Realism,Institutionalism en Feminism) current conflicts in de wereld kunnen verklaren. gingen beiden wel aardig...

Verder tennis ik wat, ga ik af en toe naar de gym en hang ik veel rond met vrienden. Oh ja ik heb nu trouwens ook een roommate! Zijn naam is Luc en hij komt uit San Francisco, het is een relaxte gozer en samen hebben we al een tv en koelkast voor onze kamer gekocht! Mijn beste vrienden wonen echter in een andere dorm. Dit is geen probleem omdat die dorm 3 min. lopen is. Ik kan het verder bijzonder goed vinden met mijn hallmates, we kijken veel tv samen enz.

De weekends zijn echter het hoogtepunt van de week. Ik ga elke vrijdag en zaterdag uit en experience college life. Afgelopen weekend was Halloween! Een echt feest, ik was David Beckham op vrijdag en Harry Potter op zaterdag. Een onvergetelijke ervaring. Vooral ook omdat op die zelfde dag ons Football Team de nummer 4 van Amerika versloeg...en ik was erbij (omringd door 60.000 medesupporters)

Om nog maar even door te gaan over Amerikaanse feestdagen, ik ga met Max en Matthew naar San Jose met Thanksgiving, naar het huis van Max. Tijdens onze Kerstvakantie ga ik twee weken met Matthew en Baylea naar Montana en blijf ik bij Matthew slapen...en eten natuurlijk... ik kijk er nu al naar uit!

Nou ik denk dat ik jullie wel weer effe tevreden heb gesteld... mocht je eventuele vragen hebben: mail me!

Groeten,

Jelle

  • 05 November 2009 - 07:23

    Jochem:

    Hee Jelle!

    Leuk om je boeiende reisverslagen te lezen! Wooow 60.000 mensen! Zoveel kunnen er niet eens in de Kuip! Haha!

    Gr.uit Hoogeveen!
    Jochem

  • 10 November 2009 - 01:51

    Luc:

    Jelle, je hebt gelijk, ik zal in december even polshoogte nemen omtrent de JVD. En onze weersomstandigheden lijken ook verrassend veel op elkaar. Maar morgen gaat het dan eindelijk stormen in Florida.

  • 10 November 2009 - 16:33

    Joske:

    Jelle, Jelle. Wat maak je toch weer een indruk met je essays die je moet schrijven over het altijd spannende russische communisme en anderer dingen. Ben blij dat je het nog steeds naar jezin hebt daar en dat je het zo goed doet op school. Of college. Of highschool. Of, WHATEVER! Keep up the good work en ik lees je! Later bitch!

  • 10 November 2009 - 20:52

    P-ter:

    en de prijs voor het rotste keyboard van nederlands, de mijne!! ik kan geen t of y of backspace gebruiken... ik moet al die letters heel irritant aanklikken volgens mij ben ik een beetje laat met antwoorden maar ja, haha jij was david beckham?? hij is wel schrikbarend goed maar ja :) . ik maar denken dat Luc je vriend in Nederland was . doe je aardig met een A+ maar ach ik haal je gemiddelde wel in.

    papa verbreekt onze relatie, ik moet slapen doei of zo

    ps dingen

  • 16 November 2009 - 19:45

    Dad:


    Ha Jelle, wat hartstikke leuk dat je het daar zo geweldig naar je zin hebt. .. en dat te lezen.... en hard werken (geweldig die A+!) en tegelijk goed feesten -- een goede combinatie.. :-)

    Tot de volgende skype!

  • 18 November 2009 - 06:50

    Anne:

    Snelleuh JELLEUH! Ik ben toe aan een nieuwe update... Misschien wordt het dan toch wel eens tijd dat ik je gewoon ga mailen, ik hoop dat ik dan wat meer te weten kom:) Hier.. Ach, same old, same old. Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt. You go! Ik denk heus aan je zo af en toe;) XX Je aller-favorietste Nicht

  • 20 November 2009 - 21:22

    Gerrit:

    Hoe is het in het echte leven.
    De dames.
    De auto's.
    Het uitgaan.
    Het chillen.
    Enz.enz.
    Haal je daar ook een A voor?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Eugene

Jelle's Journey of Self Discovery

Recente Reisverslagen:

27 April 2010

Lang geleden

07 Maart 2010

Ach

04 Februari 2010

Same old, same old

13 Januari 2010

whatup!?

23 December 2009

Weer wat verder
Jelle

Eigenwijze, excentrieke jongeman op zoek naar meer.

Actief sinds 15 Aug. 2009
Verslag gelezen: 18101
Totaal aantal bezoekers 47317

Voorgaande reizen:

15 September 2009 - 17 Juni 2010

Jelle's Journey of Self Discovery

Landen bezocht: