Hola - Reisverslag uit Eugene, Verenigde Staten van Jelle Barkema - WaarBenJij.nu Hola - Reisverslag uit Eugene, Verenigde Staten van Jelle Barkema - WaarBenJij.nu

Hola

Door: Le Jelle

Blijf op de hoogte en volg Jelle

22 November 2009 | Verenigde Staten, Eugene

Hola!

Ik denk, ik schrijf weer eens even iets. Iedereen zegt maar: "Jelle, schrijf toch weer eens iets, het is weer lang geleden!" Dat volk onderschat dan duidelijk het aantal dagelijkse bezigheden omtrent mijn persoontje...! Ik heb zo verschrikkelijk weinig tijd! Als ik niet in de les ben, maak ik huiswerk of hang ik rond met vrienden. Dat laatste klinkt niet als een belemmering voor het updaten van mijn waarbenjij.nu, ik zie het echter als een sociale verplichting. Een primair doel dit jaar is namelijk het construeren en behouden van vriendschappen.. en ik kan concluderen dat dit tot nu toe bijzonder aardig gaat.
Aanstaande woensdag ga ik met drie vrienden naar San Jose, California om daar het welbekende, oh zo Amerikaanse feest 'Thanksgiving' te vieren. Dit belooft een onvergetelijke ervaring te worden omdat het blijkbaar allemaal om eten draait. En dat is toevallig een van mijn favoriete bezigheden. Het enige nadeel is wel dat het een 9 uur durende rit is... maar ik ben in goed gezelschap dus dat komt ongetwijfeld in orde. Datzelfde geldt voor mijn trip naar Montana met Kerst, ik heb een 19 uur lange busrit voor de boeg! Desalniettemin neem ik aan dat het het uiteindelijk allemaal waard is.
Nadat ik teruggekeerd ben vanuit San Jose aanstaande zondag heb een nieuw probleem om me mee bezig te houden. Finals! Ik moet mijn vakken afsluiten door middel van de laatste proefwerken. Ik heb hier absoluut geen zin omdat ik uren en uren studeren in het vooruitzicht heb.
Nou, al met al gaat het allemaal zeer fijntjes met me. Ik heb ontzettend veel naar mijn zin, en ik hoop dat dat in het regenachtige Nederland ook het geval is. Ik spot nu hier met de Hollandse weersomstandigheden, maar hier in Oregon is het minstens 239 keer zo erg. Het regent hier vrijwel elke dag (het is namelijk het regenseizoen) Daarom was ik afgelopen week behoorlijk verkouden. Ik ben aan de betere hand maar mijn roommate klaagt nog steeds regelmatig over het feit dat mijn hoesten hem wakker houdt. Ik respondeer dan met de woorden: "Shut up, you little bitch", ik kan wel zeggen dat de relatie met mijn kamergenoot van dien aard is. Nou ik heb wel weer genoeg gebrabbelt...

Groeten,

Jelle

  • 23 November 2009 - 09:58

    Marjolein:

    He Grote neef,
    Wat goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt!:D (dat kon ik ook al een beetje afleiden aan wat ik gezien had op facebook, maar ik ben blij dat het bevestigd word.)Heel veel succes met je finals en Happy Thanksgiving!
    Groetjes vanuit het herfstige doch zonnige Nederland, Marjolein

  • 01 December 2009 - 18:14

    Willemien:

    Jelle,
    Is de kalkoen goed gevallen? En het knusse Amerikaanse familieleven? Net als in de film of toch anders?

    Wij wachten op Sinterklaas, ik heb al twee schoenen bij de kachel staan, tot nu toe zonder enig effect. De dagen zijn kort, het begint te vriezen, maar de zuurkool is heerlijk. Laat snel wat van je horen...!

    Hartelijke groet uit Oosterwolde

  • 06 December 2009 - 13:14

    Henk:

    Hoi Jelle, je krijgt de hartelijke groeten van Sinterklaas - de wind waaide weer hard door de bomen, het regent - en af en toe is het niet donker, maar binnen blijft het gelukkig behagelijk. Wat een prachtig verslag, en fantastisch dat je dat er nog even bij kunt doen, naast je volle agenda van studeren, reizen, socializen. Veel succes en vooral plezier met alles! Hartelijke groet uit Gouda, ook van Colette, Florian en Vivienne. ~Henk~

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Eugene

Jelle's Journey of Self Discovery

Recente Reisverslagen:

27 April 2010

Lang geleden

07 Maart 2010

Ach

04 Februari 2010

Same old, same old

13 Januari 2010

whatup!?

23 December 2009

Weer wat verder
Jelle

Eigenwijze, excentrieke jongeman op zoek naar meer.

Actief sinds 15 Aug. 2009
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 47322

Voorgaande reizen:

15 September 2009 - 17 Juni 2010

Jelle's Journey of Self Discovery

Landen bezocht: