Weer wat verder - Reisverslag uit Eugene, Verenigde Staten van Jelle Barkema - WaarBenJij.nu Weer wat verder - Reisverslag uit Eugene, Verenigde Staten van Jelle Barkema - WaarBenJij.nu

Weer wat verder

Door: Le Jelle

Blijf op de hoogte en volg Jelle

23 December 2009 | Verenigde Staten, Eugene

What up!?

Ik zit nu al een tijdje in het witte Montana en heb het nog steeds uitstekend naar mijn zin. Onze bezigheden bestaan vooral uit: bowlen, pokeren, naar de film gaan, poolen en hot tubben. Jammergenoeg heb ik het laatste louter met personen van het zelfde geslacht gedaan...Maar mij is beloofd dat wij een dezer dagen worden vergezeld door een paar van de vroegere bewoners van Venus (dit is een doordenker maar je komt er wel). Ondanks al deze uiterst interessante activiteiten, vermaak ik mij nog het meest met slapen en eten; de twee primaire levensbehoeften. Ik zorg dat ik hier zeker zo'n 59 uur slaap per nacht volkrijg en ik eet mijn buikje rond. Als je drie maanden lang campus eten hebt gehad is Theresa's (Matt's moeder) taco pie als een druppel water op een Tilburgse zomerdag! Complexe vergelijkingen terzijde, ik heb het hier goed naar mijn zin, maar, zeg ik eerlijk, ik mis Eugene ook wel een beetje. School uiteraard niet, maar het leven daarbuiten wel degelijk. Dit betekent uiteraard niet dat ik terug wil want ik vermaak me nog bijzonder goed.
Een Amerikaanse gewoonte die ik nooit in Nederland hoop terug te zien is het kopen van kerstcadeautjes voor ongeveer iedereen die je tenminste een lauw hart toedraagt Ik heb berekend dat ik zo'n 120 dollar kwijt ben aan het aanschaffen van deze geschenken...voor de mensen die hun ogen niet geloven kunnen... honderdentwintig dollar! Ja, ik heb er zelf ook moeite mee... maar aan de andere kant, ik bespaar natuurlijk tonnen door bij Matt te slapen; er wordt voor mij gekookt, gewassen en hot tub en pooltafel zijn bij het huis inbegrepen.
Morgen is het daadwerkelijk Kerstavond en ik kan niet wachten; mijn eerst officiele Amerikaanse kerst! Nou ik ben nu een film aan het kijken, poolend, dus ik ben bang dat dit mijn laatste woorden zijn. Vrees niet, ik zal niet lang wachten met een volgend verhaal!

  • 04 Januari 2010 - 15:30

    Pieter:

    yes eerste bericht! (willemien bites the dust :))

    hoi jellientje

    opzich best leuke bezigheden, maar het hot tubben met jongens laat ik aan 'mensen' zoals jij over.

    Je laat erg duidelijk merken dat je het goed naar je zin hebt! (op de nuclear bom op je rekening na dan)
    hier gaat alles z'n gangetje, scholen zijn net begonnen en ik slaap al gelijk een lekkere 6 uur per nacht.

    god bless you and your 'friends'!

    pieter

    ps. die cheerleader in het fotoboek ziet er niet slecht uit :p (ik hoop dat dit een gezichtje word)

  • 11 Januari 2010 - 18:08

    Oom G:

    Volgens mij zijn er meer primaire levensbehoeften. Waarom verzwijg die?

  • 13 Januari 2010 - 19:10

    Willemien:

    Hey Jelle, waarschijnlijk ben je ondertussen weergekeerd op het collegenest. Heb je een leuke kerst gehad: knus, warm, innig en met veel cadeaus? Hoe is het trouwens afgelopen met je finals?
    Hier gaat alles z'n gangetje, nou ja bijna dan...Sie is vanmorgen geopereerd, want die had de bovenlip ongeveer helemaal geript, zeg maar. Waarschijnlijk met een rotvaart tegen een draad aangelopen. Ze heeft voordat ze naar de dierenarts ging eerst al het binnengekregen bloed op het witte wollen vloerkleed gedeponeerd! Het is hier ijskoud met een dikke laag sneeuw, die veel minder leuk is als je hem van de auto moet halen, of er doorheen moet banjeren. Ook opa en oma komen nauwelijks buiten de deur, veel te veel risico om te vallen. School is as usual...ik heb het gevoel dat ik helemaal geen vakantie heb gehad. Nou kind, keep up the good work en laat wat van je lezen.

    Hartelijke groet van 4-1

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Eugene

Jelle's Journey of Self Discovery

Recente Reisverslagen:

27 April 2010

Lang geleden

07 Maart 2010

Ach

04 Februari 2010

Same old, same old

13 Januari 2010

whatup!?

23 December 2009

Weer wat verder
Jelle

Eigenwijze, excentrieke jongeman op zoek naar meer.

Actief sinds 15 Aug. 2009
Verslag gelezen: 527
Totaal aantal bezoekers 47302

Voorgaande reizen:

15 September 2009 - 17 Juni 2010

Jelle's Journey of Self Discovery

Landen bezocht: