weer weken verder - Reisverslag uit Eugene, Verenigde Staten van Jelle Barkema - WaarBenJij.nu weer weken verder - Reisverslag uit Eugene, Verenigde Staten van Jelle Barkema - WaarBenJij.nu

weer weken verder

Door: Le Jelle

Blijf op de hoogte en volg Jelle

04 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Eugene

Beste lezers en lezerinnen,

Ik ben weer een week ofzo verder en dacht dat het maar weer eens tijd werd voor een verhaaltje. Mijn classes zijn begonnen en ze vallen me echt mee, qua leukheid dan. Qua moeilijkheid vallen ze tegen want ze zijn behoorlijk lastig. Vooral bij US Politics en International Relations krijg je de ene niet te ontcijferen zin naar de andere voor je kiezen. Woorden als: 'onus', 'dillution', 'embroilment', 'interspersement', 'legislature' en 'demagogues' vliegen je om de oren. Over mijn writing course ben ik niet zo enthousiast. Onze eerste les kregen we een leuke assigment: 4 pagina's over of the US nou wel of niet het recht had om bommen op Hiroshima en Nagasaki te gooien. Maar, zei Instructor Mary Rasbach, zonder historische bronnen, het liefst zonder internet! Ik ben net klaar en weet niet wat ik er van moet denken.

Gisteren ben ik met een paar vrienden naar een wedstrijd van ons footballteam gegaan. Oregon vs. WSU, het was een geweldige ervaring omdat er 63.000 mensen in dat stadion passen. WSU got their asses kicked als dat zo mooi heet ofwel: we hebben ze verpletterd. Daarna ben ik uitgegaan, net zoals de dag ervoor trouwens. U hoeft zich thuis geen zorgen te maken over eventuele alcoholische escapades want daar doen ze hier maar matigjes aan. Als je alcohol wilt moet je er zelf aankomen en aangezien niemand hier 21 of ouder is blijft het voor velen niet meer dan een illusie.

Vandaag heb ik eigenlijk alleen maar huiswerk gemaakt. Behalve dat essay moest ik ook nog 50 pagina's lezen over de historie van de Amerikaanse Politiek. Ondanks het feit dat het erg langdradig was vind ik het toch wel behoorlijk interessant, ik heb er namelijk uit opgemaakt dat ik een overduidelijke 'Federalist' ben, ofwel laat het onwetende volk niet klakkeloos beslissen, weg met 'majority rules'...! Voor de rest sport ik een beetje, hang ik een beetje rond met vrienden, eet ik een hoop (doch gezond). Je hebt hier namelijk een fenomeen genaamd de Freshmen Fifteen. Ze gaan er vanuit dat de meerderheid van de Freshmen 15 pond aankomt z'n eerste jaar. Aangezien ik redelijk gezond eet en toch wel regelmatig sport zie ik dat niet zo snel gebeuren maar het vet ligt hier op de loer.

Morgen moet ik er om half zeven uit (ben wel om elf uur klaar) want ik heb Writing om 8 uur en ik moet helemaal naar de kelder van Knight Library en ik heb natuurlijk geen flauw idee waar dat is. En omdat ik voor mn eerste twee lessen te laat was dacht ik: laat ik eens een GOEDE indruk achterlaten!

Oh ja dat ben ik helemaal vergeten te vertellen, ik was vrijdag Topspin 3 aan het spelen met een vriend van mij toen hij mij vertelde dat hij auditie ging doen voor de University Television (vertelde hij me pas later) meneer had het leuke idee dat ik het ook maar moest doen. Ik dacht: waarom ook niet! Dus ik perste even snel een monoloog van de film American Beauty in mijn hoofd en deed auditie. Het ging natuurlijk niet zo goed omdat ik geen enkele tijd had om het voor te bereiden maar ze zeiden dat ze misschien nog wel een plekje hadden als Production Assistent, vandaar zou ik mezelf dan kunnen opwerken tot waar dan ook! Ik zie wel waar het schip strandt...

Nou halleetjes

  • 05 Oktober 2009 - 09:48

    Willemien:

    Hé Jelle,

    Zijn die Amerikanen dan toch normaler dan ik denk? Ik blijf toch maar bij mijn eigen vertrouwde vooroordelen. Ik lees je verhalen met veel plezier en het doet me goed te lezen dat je al zo snel je draai hebt gevonden. En eerlijk is eerlijk: je ziet er topfris uit op de foto's!

    Keep up the good work!

    Je tante


  • 09 Oktober 2009 - 15:47

    P-ta:

    niet zo zeuren over je huiswerk ik moet 3 proefwerken en 5-6 so's maken de komende weken... ik ben een master in frans trouwens. en bovendien lees ik 's avonds 20 blz dus 50 is niets :p. Gelukkig gaat alles goed en het lijkt me erg leuk (op het huiswerk na dan) en ik hoop dat het ook echt zo leuk is als men zegt zuipen zuipen en nog is: nee geen zuipen dat is te voorspelbaar... en nog is feesten!! wie is dat meisje op de foto? best knap he jel? *knipoog* is dat ook een smili of w/e??

    nou ook leuk halleetjes terug ben ik in hyperactieve praatbui dus ik val je verder maar niet lastig

    au revoir
    fransmaster

    ps ik wil er altijd ps onder zetten...

  • 09 Oktober 2009 - 15:49

    P-ta:

    willemien gun mij ook is het recht op de eerste boodschap.. IK BEN Z'N JONGSTE BROER WEET JE!!!!!!!!!!!

  • 09 Oktober 2009 - 15:49

    P-TA:

    WAS IK NOG FF VERGETEN... :P

  • 09 Oktober 2009 - 20:22

    Mama:

    zo veel plezier en dat met zo weinig alcohol.
    ga zo door...
    leuk verhaal, leuke foto's en en zo te zien heb je nog niet erg geleden, je ziet er goed uit.
    mama.

  • 11 Oktober 2009 - 16:01

    Willemien:

    Ik heb geen tijd om te wachten op TT'ers: Trage Tilburgers!

  • 11 Oktober 2009 - 16:02

    Willemien:

    Jelle, de vorige boodschap was natuurlijk bedoeld voor je lieftallige jongste broertje, de masterfrans

  • 12 Oktober 2009 - 18:57

    P-ter:

    i know im lieftallig right :p

  • 12 Oktober 2009 - 18:58

    P-ter:

    oh ja had 8.5 op me engels :) frans en wiskunde krijg ik morgen terug, ja ik stuur echt te veel berichten

  • 16 Oktober 2009 - 13:00

    Henriet:

    He Jelle,
    Eindelijk heb ik dan de tijd gevonden om jouw verhalen te lezen. Klinkt allemaal goed hoor! Succes met de studie en geniet van je tijd overseas!
    Groetjes,
    Henriet, Heini en Anna

  • 19 Oktober 2009 - 17:04

    Willemien:

    Waiting for an update....!!!!

  • 22 Oktober 2009 - 13:06

    P-ter:

    oh ja willemien 10 voor frans :p, in your face

  • 29 Oktober 2009 - 15:17

    Janita:

    hallo grote neef,
    volgens mij heb je je draai al aardig gevonden.begin je al een halve amerikaan te worden, of valt dat mee met al die japanners...?..leuk om je verhalen te lezen en een indruk te krijgen van je tijd daar!(..al zie ik dat de laatste update van 20 dagen geleden is....druk leven zeker...:-)) hoe is de verdeling feest/les? 50/50? of is het net wat je er van maakt....?
    heel veel plezier en de hartelijke groeten uit het hoge noorden..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Eugene

Jelle's Journey of Self Discovery

Recente Reisverslagen:

27 April 2010

Lang geleden

07 Maart 2010

Ach

04 Februari 2010

Same old, same old

13 Januari 2010

whatup!?

23 December 2009

Weer wat verder
Jelle

Eigenwijze, excentrieke jongeman op zoek naar meer.

Actief sinds 15 Aug. 2009
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 47324

Voorgaande reizen:

15 September 2009 - 17 Juni 2010

Jelle's Journey of Self Discovery

Landen bezocht: