Een week verder - Reisverslag uit Eugene, Verenigde Staten van Jelle Barkema - WaarBenJij.nu Een week verder - Reisverslag uit Eugene, Verenigde Staten van Jelle Barkema - WaarBenJij.nu

Een week verder

Door: Le Jelle

Blijf op de hoogte en volg Jelle

20 September 2009 | Verenigde Staten, Eugene

Hola, hola!

Nou hier ben ik dan weer, ik denk: ik schrijf weer es iets voor al mijn fans... De dagen gaan erg snel voorbij, vooral met activiteiten voor International Students (Amerikanen komen dinsdag pas) gisteren heb ik gevoetbald met een paar Europeanen en zo'n vijftig japanners, die gasten zijn echt belachelijk snel. Na een goed half uur was ik dan ook behoorlijk kapot, maar die ventjes bleven maar gaan... ongelooflijk. Daarna hadden we een zogenaamde 'Social Butterfly'. Dit is een 'get together' voor International Students. Dit was wel aardig: er waren hapjes en drankjes en vooral de japanners gingen helemaal uit hun dak. Vervolgens werd er een afterparty georganiseerd ergens in Eugene waar we met een paar naar toe gingen. Er werd op een of andere manier ontzettend veel alcohol ingeslagen (ik verbaasde me over hoe makkelijk dat ging) en er werd mij gevraagd of ik een krat kon helpen dragen naar het appartement. Ik sloeg dit 'verleidelijke' aanbod toch af met het argument dat ik liever nog niet het land uit getrapt wilde worden. De afterparty was niet geweldig, vooral omdat iedereen voortdurend gedwongen werd te participeren in ingewikkelde Japanse getallenspelletjes. Vandaag heb ik een picknick en ga ik met een paar vrienden de New York Giants game kijken. Ik merkte trouwens dat er nogal wat opwinding is ontstaan over een bepaalde woorkeuze van mij in mijn vorige post, 'homeboy' kan volgens de dikke Vandale gedefinieerd worden als 'Stoer persoon uit als slecht bekend staande wijk'. Ik noem Joe zo omdat hij uit de Bijlmer komt. Nou ik ga dus pickicken, Halleej!

  • 20 September 2009 - 17:08

    Jelle Barkema:

    Leuk verhaal, Jelle!

  • 20 September 2009 - 18:14

    Willemien:

    Dag Jelle, bedankt voor je duidelijke uitleg van het woord "homeboy". eindelijk een deskundige die ons uit de onzekerheid helpt!

    Ik lees dat je een flitsende start maakt, letterlijk en figuurlijk...wel genoeg tijd om te slapen? Waar en wat eet je eigenlijk? Wanneer begint het studiejaar echt? Kortom, ik wil nog veel meer weten. Ik hoop dat je genoeg tijd hebt/krijgt om ons op de hoogte te houden, want ik ben van nature erg nieuws-gierig.

    Ik ga "Boer zoekt vrouw" kijken. Nog belang bij een update? Morgen weer met boterhammen ham en kaas naar mijn lieftallige onderdanen in Kampen en dat is ongeveer het meest meeslepende wat ik mee ga maken deze week:"en dat is helemaal niet erg". ( quote van een beroemde dichter)

    Hartelijke groet en pas goed op jezelf!

    Tante Willemien

    Europeanen, Amerikanen en dan japanners met een kleine letter: bewust? Freudiaans? Foutje?

  • 21 September 2009 - 17:50

    Oma Barkema:

    Fijn van je te horen, Jelle. Mooie introductie, lijkt me. Op naar de start.

  • 24 September 2009 - 17:21

    Joske:

    Dag jellebel. Leuk dat je al naar allerlei feestjes gaan en nog beter dat je bij je eigen ( in mijn ogen) zeer verstandige principes blijft. Laat al die Amerikaanse gekken met overgewicht en drankproblemen je niet opnaaien! BLIJF ZELF NADENKEN! Verder vermaak ik me erg met je verhalen het is net alsof ik zelf op vakantie ben. Oke. Net niet. Heel veel plezier nog met feesten en straks keihard aan de studie.. ben benieuwd hoe dat allemaal gaat! Ik hou je in de gaten ouwe draak! Bye! XX

  • 24 September 2009 - 17:23

    Joske:

    Ohja en een social butterfly? Dat klinkt echt een beetje Gay en Heal-The-World-Achtig. Maar als het maar leuk is!

  • 24 September 2009 - 21:49

    Eveline:

    he joe aan de andere kant van de plas...mooie verhalen zeg maar waar zat daar nou eigenlijk voor....iets van studie? of is het stiekum toch een overbruggingsjaartje/bijkomen van het examenjaar :-)
    maar mooie verhalen, interessante nieuwe woorden..dus beste neef: we houden je in de gaten en kijken uit naar de volgende vocabulaire uitbreiding

  • 25 September 2009 - 16:00

    Pieter:

    op dat soort moment vraag je je af hoe er zoveel japanners van die portland afweten... Maar serieus!! weet je hoe COOL getallenspelletjes zijn dan hoor je er weer helemaal bij, ach ja niet mijn schuld als je straks met de losers en andere mensen met beperkingen moet optrekken.Je moet trouwens dronken worden. (DOE HET VOOR MIJ!!!!!!!!!!)Anywayzzz... ben vandaag naar de efteling geweest voor Odulphus lustrum zeker vet :p net als Arne (hij is niet vet, trouwens hij is wel vet als in vet=dik, maar efteling is vet...)

    peace out dawg..

    je hele irritante hyperactieve broertje dat niks beters te doen heeft.

  • 25 September 2009 - 19:47

    Mama:

    graag nieuwe foto's jelle..deze heb ik al tig keer gezien en je staat er zelf niet op.
    laat amsterdam voor wat het is en veel plezier.
    liefs,mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Eugene

Jelle's Journey of Self Discovery

Recente Reisverslagen:

27 April 2010

Lang geleden

07 Maart 2010

Ach

04 Februari 2010

Same old, same old

13 Januari 2010

whatup!?

23 December 2009

Weer wat verder
Jelle

Eigenwijze, excentrieke jongeman op zoek naar meer.

Actief sinds 15 Aug. 2009
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 47324

Voorgaande reizen:

15 September 2009 - 17 Juni 2010

Jelle's Journey of Self Discovery

Landen bezocht: