Finally There - Reisverslag uit Eugene, Verenigde Staten van Jelle Barkema - WaarBenJij.nu Finally There - Reisverslag uit Eugene, Verenigde Staten van Jelle Barkema - WaarBenJij.nu

Finally There

Door: Le Jelle

Blijf op de hoogte en volg Jelle

17 September 2009 | Verenigde Staten, Eugene

Beste lezers en lezerinnen,

Na een absoluut verschrikkelijke reis ben ik aangekomen in het zonnige Eugene (Nabij Portland), Oregon. Zonnig? Ja, zonnig! Het is hier namelijk de godganse dag 28 graden. In ieder geval, de reis was dus verschrikkelijk: 9 uur in het vliegtuig naar Minneapolis, een uur in de rij wachten bij de Home Office omdat er iets mis was met mn visa, een half uur zoeken naar mn koffer die iemand anders had meegenomen (dommer krijg je het dus niet), drie uur in het vliegtuig naar Portland, een uur met de metro naar downtown Portland en dan nog twee uur met slingerende trein naar Eugene waarna ik om half twaalf 's avonds Amerikaanse tijd aankwam, (negen uur vroeger dan Nederland) met de juiste koffers. Korte nacht geslapen en meteen beginnen met Introductie. Nou het stikt daar echt echt van de aziaten, de van der Maade is er niets bij (alleen voor Tilburgers) 75% van de 400 eerstejaars International Students is Aziatisch! Het viel me ook op dat Japanners ontzettend brede gezichten hebben. In ieder geval, we hebben in groepen de campus verkend (die heel mooi is met allemaal gothische gebouwen en een waar arboretum) 's avonds ben ik met nog een groep Internationals naar de grote mall geweest aan de andere kant van Eugene waar ik een telefoon en fotocameraatje heb gekocht, en nu ben ik net terug en lig ik in mn bed want ik moet er morgen weer vroeg uit. Er is hier nog één andere Nederlander, hij heet Joe, het is een homeboy en komt uit Amsterdam, een relaxte gast.

Groeten aan jullie moeders,

Jelle

  • 17 September 2009 - 07:09

    Willemien:

    Wat is een homeboy?

  • 17 September 2009 - 08:51

    Anne:

    Hey globetrotter! Ach, je moet het maar zo zien, die reis hoef je voorlopig dus niet meer te doen!:) Is het echt zo' n oude, gotisch opgezette universiteit, net zoals in de film!? Ik wil foto's! Ik hoop dat je het naar je zin gaat hebben en je weet het, geen dingen doen die ik je af zou raden!;) Liefs!

  • 17 September 2009 - 09:43

    Joske:

    Lieve Jelle.

    Ik ben blij dat je heel aangekomen bent ook al scheelde het weinig of je had deze rampzalige reis niet overleefd. Respect! Ik was waarschijnlijk na 3 uur al met een paniekaanval afgehaakt. Aziaten.... Daar kan je aan wennen zeg ik dan maar. En het zijn allemaal mensen! Hahah nee hoor, grapje. Ik hoop dat je je plekje daar kan vinden en dat je een te gekke tijd hebt. Doe voorzichtig, of niet, maar blijf heel! Ik wacht je volgende bericht af.

    Liefs!

  • 17 September 2009 - 09:45

    Joske:

    Je kan wel weer zien welke sectie van de familie het meest actief is........ ;)

  • 17 September 2009 - 19:41

    Mama:

    dag lieve jelle,
    wat een geluk met zo'n arboretum! mogen wij jouw telefoonnummer ook weten? alles weer redelijk onder controle zie ik. pas goed op jezelf.
    xxxx mama

  • 17 September 2009 - 19:45

    Mama:

    ja,dezelfde vraag als mijn zus: wat is eigenlijk een homeboy.
    xx mama

  • 17 September 2009 - 19:52

    P-ter:

    28 graden?? wat is dat voor land Zweden of zo... ik had wel wat beters verwacht!!! ach ja. Maar serieus dus als ik een keer me rechterhand 45 graden de lucht ophoud springen er 300 aziaten op me?? auch :o veel suc7 (altijd ietsje meer haha.. sorry een domme grap moest er toch tussen, dat is me handelsmerk) en je gemiddelde moet minstens een acht zijn als je dat maar weet.

    Ps Joske flauwe opmerking ik heb de tijd genomen deze om 21:00 te verzenden dus :) en kan ik er iets aan doen dat ik meer huiswerk dan jij heb..

  • 17 September 2009 - 19:53

    P-ter:

    oh en wtf is een homeboy... ik zal is niet de eerste zijn.

  • 18 September 2009 - 06:33

    Janita:

    Goeiemorgen grote neef, (voor jou goedemiddag,)
    wat een stressreis!!
    van sommige dingen is het maar goed dat je ze niet van tevoren weet!!
    Gelukkig ben je heel aangekomen en is het zelfs nóg internationaler dan je dacht :-) Heel veel succes om te wennen!!hele hartelijke groeten van ons allemaal!! dikke hollandse berenknuffel,
    janita

  • 18 September 2009 - 18:19

    Arne:

    Geachte broer,
    wij missen hier jouw talloze interessante anekdotes, prikkelige quotes en spannende avonturen. Zoals hij zelf al zei heeft pieter zijn repertoire aangesproken en een flink blik 'pieteriaanse grappen' opengetrokken. voor de rest gaat het hier wel goed en is het op school een chaos. wij wachten met smart op foto's, al dan niet met aziaten.

  • 18 September 2009 - 18:23

    Arne:

    en ik dacht dat homeboy toch wel een gangbare term was in de ghetto van gelderland

  • 20 September 2009 - 09:50

    Joske:

    Ik wil op subtiele wijze mijn familie en dan bedoel ik vooral de mannelijke kant rond de 12 a 13 jaar er op attenderen dat deze site in het leven is geroepen om Jelle te supporten en niet om onderlinge jarenlange diepliggende problemen uit te vechten............. And thats all ive got to say about that!

  • 24 September 2009 - 19:48

    Roelof En Thea:

    Hoi Jelle, Ben je al een beetje geland na alle strapatsen? Hopelijk is het vervolg wat soepeler verlopen. Je bent in elk geval niet ontgroend, zoals ze hier zo lekker kunnen, zal in de VS ws nooit toegelaten worden?
    En is het eten een beetje te eten daar?
    En je kamer, heb je een kamergenoot of het rijke alleen? Vanuit Griekenland zullen we je ewegingen nauwkeurig volgen! Hou je haaks en veel plezier, Roelof en Thea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Eugene

Jelle's Journey of Self Discovery

Recente Reisverslagen:

27 April 2010

Lang geleden

07 Maart 2010

Ach

04 Februari 2010

Same old, same old

13 Januari 2010

whatup!?

23 December 2009

Weer wat verder
Jelle

Eigenwijze, excentrieke jongeman op zoek naar meer.

Actief sinds 15 Aug. 2009
Verslag gelezen: 575
Totaal aantal bezoekers 47318

Voorgaande reizen:

15 September 2009 - 17 Juni 2010

Jelle's Journey of Self Discovery

Landen bezocht: